Vanliga frågor (FAQ)
Leverans
Hur lång är leveranstiden?
Vår leveranstid är normalt 1–3 arbetsdagar. Om du valt kundanpassad produkt, som t. ex. racketsträngning, så kan det i vissa fall ta ytterligare 1–2 dagar.
Bollmaskiner och produkter som skickas direkt från leverantör kan ha längre leveranstider. Se leveranstid på produktsidan.
Leveranskostnader
Vi har fri frakt på beställningar från 499 kr. Vid beställningar under 499 kr tillkommer en fraktavgift/administrationsavgift på 39 kr.
Var är mitt paket?
Så fort vi skickat din order får du ett mejl med spårningslänk som du kan gå in på för att se status på din leverans. Om du inte kan se någon spårning inom två dagar så kontakta gärna vår kundtjänst på mailadress info@racketspecialisten.se.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om din beställning levereras med Schenker så ligger paketet kvar hos ombudet i 14 dagar innan det automatiskt skickas tillbaka till oss. Har du valt Postnord eller Bring så håller ombudet kvar paketet i 7 dagar.
Om du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så debiterar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Beställning
Ångra en beställning?
Har du beställt fel eller ångrar du ditt köp? Så länge din order inte har skickats från oss så kan vi avbryta den. Vi jobbar alltid för att skicka din beställning så snart som möjligt men hör gärna av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig så fort vi kan.
Hur vet jag om en vara kommer in i lager igen?
Vi rekommenderar att skriva in din mejladress på bevakning av produkten så får du ett mejl så snart den återkommer i lager. Detta gör du på produktsidan under "Är din vara slutsåld?". Om du behöver snabba besked så är du även välkommen att kontakta oss så återkommer vi med när produkten beräknas komma in på lager igen.
Meddelande till lagret i samband med köpet
Om du har något du vill framföra till den som hanterar din beställning så går det bra att skriva detta under ’’meddelande’’ som du hittar i kassan i samband med ditt köp.
Om du har en specifik önskan om att t. ex. beställa ett så lätt exemplar som möjligt av en padelmodell, få ditt tennis/squash/badmintonracket strängat med en specifik sena, som inte erbjuds som tillval till produkten, eller liknande frågor så rekommenderar vi dig dock att kontakta oss via mejl eller telefon innan ditt köp. Det kan då vara bra att ta dialogen innan gällande om vi kan uppfylla din önskan samt om det eventuellt tillkommer några extrakostnader som för t. ex. strängningsjobbet.
Produkten finns billigare i en annan butik. Matchar ni priset?
Vi på Racketspecialisten erbjuder dig en generös prisgaranti vilket gör att du kan känna dig trygg med att du hos oss alltid köper dina produkter till absolut bästa pris.
Om du mot förmodan, vid köptillfället, hittar en vara till ett lägre pris inklusive frakt hos någon annan svensk återförsäljare matchar vi självklart detta. Dessutom drar vi av ytterligare 5 % som tack för hjälpen då vi alltid strävar efter att erbjuda marknadens bästa priser. Det enda som krävs av dig är att du kan styrka priset med en allmän katalog, prislista eller annons. Lägsta prisgarantin gäller under förutsättning att butiken med det lägre priset har varan i lager för omgående leverans samt att den som sagt åberopas vid köptillfället.
Om det som är beskrivet ovan stämmer in så är du välkommen att skriva med i meddelanderutan som finns i kassan vilken hemsida du åberopar prisgarantin mot så ser vi till att justera priset så snart vi mottagit din beställning.
Retur/Reklamation
Hur gör jag en retur?
Du har 60 dagars öppet köp och för att göra en retur så använder du returfraktsedeln som skickas med i ditt paket. Vi tar endast emot returer som kommer tillbaka med vår returfraktsedel. En retur kostar 45 kr och dras automatiskt av från det belopp som ska återbetalas.
Tänk på att skicka i ett skyddande emballage så att inte varan och originalförpackningen skadas. En skokartong måste exempelvis ha ett yttre emballage för att inte förstöras under transporten.
Retur med Budbee och Instabox
När din beställning levereras med Budbee eller Instabox så sköter de även returen. Klicka dig in på länken som du, vid leverans, fått via sms från respektive leverantör och boka returen där. Du kan också boka returen i respektive leverantörs app. Du behöver ingen returfraktsedel, dessa returer är 100% etikettfria.
Här kan du ladda ner appar till iOS:
Budbee
Instabox
Här kan du ladda ner appar till Android:
Budbee
Instabox
Jag vill byta till en annan vara
Vi tillämpar endast öppet köp. Om du vill ha en annan produkt lägger du en ny order. Den gamla returnerar du till oss och vi ordnar då med återbetalning så snart vi mottagit varan/varorna i retur. En retur kostar 45 kr och dras automatiskt av från det belopp som ska återbetalas.
Hur gör jag en reklamation?
Om du har en trasig eller defekt vara så ber vi dig att mejla oss på info@racketspecialisten.se. Skriv med ditt ordernummer samt en beskrivning av skadan. Bifoga även bilder på skadan/produkten så vi får en tydlig helhetsbild av ärendet.
Jag har fått en skada på mitt racket, vad gäller?
Om ditt rack har skadats efter kontakt med annat än boll så täcks det inte av garantin och kan därför inte reklameras. För att en reklamation ska omfattas av garantin så måste det vara ett produktionsfel, vilket det inte är om racket träffar i vägg/glas/golv/nät.
Garanti på senor?
Normalt slitage som exempelvis senbrott på ett racket täcks inte av vår eller leverantörernas garanti.
Betalning
Betalalternativ
Vi erbjuder olika betalningslösningar i samarbete med Svea Checkout där du kan handla snabbt och enkelt med kort, faktura, delbetalning och direktbetalning via bank. Läs mer under våra köpvillkor.
Har du frågor om din betalning kontaktar du Svea på detta nummer: 08-514 931 13
Jag har inte fått min faktura?
Fakturan ställs ut av Svea Ekonomi och skickas till den angivna mejladressen i samband med att vi skickar din order. Om du inte mottagit fakturan så kan du även logga in hos Svea Ekonomi för att se din faktura där under "Dina sidor". Det går självklart även bra att kontakta vår kundtjänst så ser vi till att fakturan skickas ut.
Jag ska göra en retur, behöver jag ändå betala fakturan?
Du som kund är alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerar din vara. Vi rekommenderar dig att logga in på Dina sidor hos Svea där du kan pausa fakturan i väntan på att returen blir hanterad. Du når även Svea på 08-514 931 13 om du vill ha hjälp med att pausa fakturan. När returen är hanterad får du återkoppling via mejl från både oss samt Svea.
Du kan även betala fakturan i sin helhet, då får du en återbetalning för returen när den hanteras. Svea Ekonomi kommer då att kontakta dig via mejl för att få rätt kontouppgifter för återbetalningen. Här rekommenderar vi dig att logga in på "Dina sidor" hos Svea och registrera ditt konto i förväg för smidigare hantering.
Jag har returnerat delar av min order. När får jag en ny faktura?
Du kommer att få återkoppling via mejl så snart din retur är hanterad. Svea kommer i samband med detta att skicka en kreditfaktura till dig per e-post. Du får sedan räkna bort denna kredit från din ursprungliga faktura för att få fram summan som är kvar att betala. Om du loggar in hos Svea så får du en bättre överblick på dina fakturor.
Presentkort/värdekod
Hur använder jag mitt presentkort/värdekod?
Presentkortsnumret/värdekoden skriver du in i fältet under "Har du en värdekod?" i kassan. Värdet du har på ditt presentkort/värdekod dras då av från beloppet du ska betala. Om ditt presentkort/värdekod överstiger summan som du ska betala så finns kvarvarande belopp tillgängligt med samma kod vid nästa köp.
Hur använder jag flera presentkort på en beställning?
Du kan bara använda ett presentkort per beställning. Om du har flera presentkort som du vill använda på ett köp så får du gärna mejla oss på info@racketspecialisten.se så kan vi hjälpa dig med det.
Produktfrågor
Jag har svårt att välja vilken produkt jag ska köpa.
Vi förstår att det kan vara en djungel ibland, titta gärna på våra produktrecensioner som du hittar för en del av våra varor, samt läs gärna våra guider. Givetvis är du alltid välkommen att mejla eller ringa vår kundservice.
Butik Solna
Finns alla produkter på webbsidan i butiken i Solna?
Nej, tyvärr så har vi inte fullt sortiment i butiken. På webben kan du se lagersaldot i butiken under fliken "Lagerstatus" på produktsidan. Vill du komma i kontakt med butiken så når du oss på telefonnummer 0735-02 85 27.
Kan jag hämta min beställning i butiken?
Du kan tyvärr inte hämta din beställning i vår butik då online-beställningar skickas från webblagret som inte är i anslutning till butiken.
Jag vill köpa en produkt som finns i butiken men har ej möjlighet att ta mig dit?
Om en vara endast finns tillgänglig i vårt butiklager så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi skickar varor mellan butik och webblager veckovis och kan då inom max en vecka se till att produkten går att köpa för hemleverans.