Köp- och leveransvillkor
 

Minimiorder

Vi har inget lägsta ordervärde.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%. 

 

Betalningsalternativ

I samarbete med Svea Checkout erbjuder vi olika betalningslösningar där du kan handla snabbt och enkelt med kort, faktura, delbetalning och direktbank.


- Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.


- Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Racketspecialisten Norden AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

- Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

- Direktbetalning

Tillsammans med Svea erbjuder vi direktbetalning via Trustly. Trustly erbjuder bankbetalningar och överföringar på ett säkert, enkelt och snabbt sätt mellan konsumenter och e-handlare. Betalningar och överföringar med Trustly sker direkt. Det är alltid gratis att använda Trustly och kräver ingen registrering från dig som användare.

Trustly stödjer följande banker: Swedbank, Sparbankerna, Handelsbanken, Nordea, SEB, Skandiabanken, Danske Bank, Länsförsäkringar, ICA Banken, Forex, Sparbanken Öresund, Sparbanken Syd.

Du loggar in med samma uppgifter som du skulle använda för att logga in till din egen bank. Miljontals transaktioner på en europeisk nivå behandlas varje år genom Trustly, baserat på världens högsta säkerhetsprotokoll. Trustly är en säker och trygg betalningsmetod och ett betalningsinstitut med tillstånd från den Svenska Finansinspektionen, giltigt i hela Europeiska unionen.

 

Vill du veta mer kan du läsa under länken nedan alternativt kontakta kundservice så berättar vi mer.

Villkor Svea Checkout

 

Leverans

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. 

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med Schenker, Postnord, Budbee och Instabox. 
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 

 

Frakt

Fri frakt på beställningar från 499 kr med Schenker. Vid beställningar under 499 kr tillkommer en fraktavgift/administrationsavgift på 39 kr. Vi erbjuder även andra leveranssätt och priserna för dessa ser du i kassan. Eventuell returfrakt står köparen för. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.  

 

Garanti och reklamation

Vi på racketspecialisten.se köper in våra produkter från svenska generalagenter och är auktoriserade återförsäljare för alla varumärken vi erbjuder till försäljning. Därmed ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage som exempelvis senbrott på ett racket täcks inte av garantin. Kund står för ev. fraktkostnader i det fall reklamationen i fråga ej blir godkänd. Vi följer Konsumetköplagen, se konsumentverket.se. Har du övriga frågor kring garanti och reklamation kontaktar du kundtjänst, info@racketspecialisten.se, 08-628 95 00.

 

Ångerrätt 

Hos oss på racketspecialisten.se har du rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom hela 60 dagar. Du har alltså 60 dagars ångerrätt från att du mottagit din vara (lagstadgat är 14 dagar).

Ångerfristen löper alltså ut 60 dagar efter att du mottagit din vara. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut via mail, telefon eller brev. Vi behöver alltså inte ha hunnit få tillbaka varan inom 60 dagar, däremot skall du som köpare returnera din vara snarast möjligt efter ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten.

Om du ångrar ditt köp enligt villkoren ovan kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig för de varor du önskar returnera, bland dem också leveranskostnader vi haft för att skicka varan till dig. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit varan i retur. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar är exkluderade ångerrätten. Detta gäller t.ex. även racket som är uppsträngade efter specifika önskemål.

Värt att nämna är att du står för eventuell returfrakt själv som köpare. Du kommer därmed att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Vi erbjuder en returfraktsedel för 45 kr. Kontakta oss om du önskar en sådan. Läs mer om hur du returnerar en vara här. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra. Vi kan ej erbjuda returfraktsedel för skrymmande varor, ex. bordtennisbord, bollmaskiner och strängningsmaskiner.

Du som konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Det kan t.ex. handla om att plocka ur kläder eller skor ur orginalförpackning för att prova dem på men du behöver inte testa att använda kläder eller skor i ditt utövande.

Vi anser att du heller inte behöver testspela en racket eller ta bort plasten på handtaget för att undersöka den. Skulle du göra det eller på annat sätt använda en vara på ett sätt som inte är nödvändigt och som som är köpt hos oss har vi som säljare rätt till en skälig värdeminskning enligt lagen om distansavtal. Beroende på produkt kan värdeminskningen vara betydande då den är använd vid utövandet.

 

Hur du returnerar en vara

 

- Jag vill lämna tillbaka varan och ha pengarna tillbaka

Kontakta oss för att få en returfraktsedel. Denna kostar 45 kr och dras av det belopp som återbetalas till dig. Vi tar endast emot returer som skickats med vår returfraktsedel. Instabox och Budbee returneras via sms eller app. Läs mer här.

Glöm inte att ange ordernummer, kontaktuppgifter samt att du vill åberopa öppet köp. Vi tillämpar 60 dagars öppet köp.

Tänk på att skicka i ett skyddande emballage så att inte varan och orginalförpackningen skadas. En skokartong måste exempelvis ha ett yttre emballage för att inte förstöras under transporten. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra. Vi kan ej erbjuda returfraktsedel för skrymmande varor, ex. bordtennisbord, bollmaskiner och strängningsmaskiner.


- Jag vill byta till en annan vara

Vi tillämpar endast öppet köp. Om du vill ha en annan produkt lägger du en ny order. Den gamla returnerar du till oss enligt ovan.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar, anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

 

Hantering av personuppgifter

Din integritet är viktigt för Racketspecialisten. Därför vill vi att du känner dig trygg med hur vi samlar in och behandlar dina personuppgifter. Syftet med denna skrift är att ge information om hantering av personuppgifter inom Racketspecialisten Norden AB.

Läs hela vår integritetspolicy här.

Visa integritetspolicy

 

 

Racketspecialisten Logo
Betaltjänster
Frakttjänster
Bli en del av oss!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få nyheter och erbjudanden först av alla. Det går givetvis enkelt att avsluta när du vill.

© 2024 Racketspecialisten Norden AB. All rights reserved.