Köp- och leveransvillkor
 

Minimiorder

Vi har inget lägsta ordervärde.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%. 

 

Betalningsalternativ

I samarbete med Svea Checkout erbjuder vi olika betalningslösningar där du kan handla snabbt och enkelt med swish, kort, faktura, delbetalning och direktbank.

- Swish

När du väljer Swish som betalningsalternativ sker betalningen via Svea Bank AB, som hanterar tjänsten. Betalningen genomförs direkt i samband med köpet och bekräftas i Swish-appen. Beloppet dras från ditt bankkonto och ordern behandlas omgående när betalningen är godkänd.


- Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.


- Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Racketspecialisten Norden AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

- Företagsfaktura

Vid betalning via företagsfaktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange organisationsnummer. Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

 

- Flexibel delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

- Direktbetalning

Tillsammans med Svea erbjuder vi direktbetalning via Trustly. Trustly erbjuder bankbetalningar och överföringar på ett säkert, enkelt och snabbt sätt mellan konsumenter och e-handlare. Betalningar och överföringar med Trustly sker direkt. Det är alltid gratis att använda Trustly och kräver ingen registrering från dig som användare.

Trustly stödjer följande banker: Swedbank, Sparbankerna, Handelsbanken, Nordea, SEB, Skandiabanken, Danske Bank, Länsförsäkringar, ICA Banken, Forex, Sparbanken Öresund, Sparbanken Syd.

Du loggar in med samma uppgifter som du skulle använda för att logga in till din egen bank. Miljontals transaktioner på en europeisk nivå behandlas varje år genom Trustly, baserat på världens högsta säkerhetsprotokoll. Trustly är en säker och trygg betalningsmetod och ett betalningsinstitut med tillstånd från den Svenska Finansinspektionen, giltigt i hela Europeiska unionen.

 

Vill du veta mer kan du läsa under länken nedan alternativt kontakta kundservice så berättar vi mer.

Villkor Svea Checkout

 

Leverans

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. 

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med Bring, Budbee och Instabox. 
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 

 

Frakt

Fri frakt på beställningar från 699 kr med Bring. Vid beställningar under 699 kr tillkommer en fraktavgift/administrationsavgift från 39 kr. Vi erbjuder även andra leveranssätt och priserna för dessa ser du i kassan. Eventuell returfrakt står köparen för. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.  

 

Garanti och reklamation

Vi på racketspecialisten.se köper in våra produkter från svenska generalagenter och är auktoriserade återförsäljare för alla varumärken vi erbjuder till försäljning. Därmed ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage som exempelvis senbrott på ett racket täcks inte av garantin. Kund står för ev. fraktkostnader i det fall reklamationen i fråga ej blir godkänd. Vi följer Konsumetköplagen, se konsumentverket.se. Har du övriga frågor kring garanti och reklamation kontaktar du kundtjänst, info@racketspecialisten.se, 08-628 95 00.

 

Ångerrätt 

Hos oss på racketspecialisten.se har du rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom hela 60 dagar. Du har alltså 60 dagars ångerrätt från att du mottagit din vara (lagstadgat är 14 dagar).

Ångerfristen löper alltså ut 60 dagar efter att du mottagit din vara. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut via mail, telefon eller brev. Vi behöver alltså inte ha hunnit få tillbaka varan inom 60 dagar, däremot skall du som köpare returnera din vara snarast möjligt efter ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten.

Om du ångrar ditt köp enligt villkoren ovan kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig för de varor du önskar returnera, bland dem också leveranskostnader vi haft för att skicka varan till dig. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit varan i retur. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar är exkluderade ångerrätten. Detta gäller t.ex. även racket som är uppsträngade efter specifika önskemål.

Värt att nämna är att du står för eventuell returfrakt själv som köpare. Du kommer därmed att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Vi erbjuder en returfraktsedel för 45 kr. Kontakta oss om du önskar en sådan. Läs mer om hur du returnerar en vara här. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra. Vi kan ej erbjuda returfraktsedel för skrymmande varor, ex. bordtennisbord, bollmaskiner och strängningsmaskiner.

Du som konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Det kan t.ex. handla om att plocka ur kläder eller skor ur orginalförpackning för att prova dem på men du behöver inte testa att använda kläder eller skor i ditt utövande.

Vi anser att du heller inte behöver testspela en racket eller ta bort plasten på handtaget för att undersöka den. Skulle du göra det eller på annat sätt använda en vara på ett sätt som inte är nödvändigt och som som är köpt hos oss har vi som säljare rätt till en skälig värdeminskning enligt lagen om distansavtal. Beroende på produkt kan värdeminskningen vara betydande då den är använd vid utövandet.

 

Hur du returnerar en vara

 

- Jag vill lämna tillbaka varan och ha pengarna tillbaka

Returnera varan med samma företag som levererade din beställning. Alla returer kostar 45 kr och dras av det belopp som återbetalas till dig.

Bring
Om du fick din order med Bring klickar du på länken nedan och fyller i dina kontaktuppgifter. Ange gärna ditt ordernummer som referens och radera inte den förifyllda returkoden. Vår adress är redan förifylld.

Returnera med Bring här


Budbee och Instabox

När din beställning levereras med Budbee eller Instabox så sköter de även returen. Klicka dig in på länken som du, vid leverans, fått via sms från respektive leverantör och boka returen där. Du kan också boka returen i respektive leverantörs app. 

Här kan du ladda ner appar till iOS:
Budbee
Instabox

Här kan du ladda ner appar till Android:
Budbee
Instabox

 
Allmänt om returer

Vi tillämpar 60 dagars öppet köp. Närmar sig förfallodatum på din faktura kan du enkelt logga in på ditt Svea konto för att skjuta upp förfallodatumet.

Tänk på att skicka i ett skyddande emballage så att inte varan och orginalförpackningen skadas. En skokartong måste exempelvis ha ett yttre emballage för att inte förstöras under transporten. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra. Vi kan ej erbjuda returfraktsedel för skrymmande varor, ex. bordtennisbord, bollmaskiner och strängningsmaskiner.


- Jag vill byta till en annan vara

Vi tillämpar endast öppet köp. Om du vill ha en annan produkt lägger du en ny order. Den gamla returnerar du till oss enligt ovan.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar, anmäla detta till transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss debiteras 299 kr för att täcka frakt och administrationskostnader. 

 

Hantering av personuppgifter

Din integritet är viktigt för Racketspecialisten. Därför vill vi att du känner dig trygg med hur vi samlar in och behandlar dina personuppgifter. Syftet med denna skrift är att ge information om hantering av personuppgifter inom Racketspecialisten Norden AB.

Läs hela vår integritetspolicy här.

Visa integritetspolicy

 

 

Racketspecialisten

Racketspecialisten Norden AB ● Org. nr. 556812-0538
Uppfartsvägen 10, 169 38 Solna
© 2025 Racketspecialisten Norden AB. All rights reserved.